dzień 9 – Blois, Dom Magii i zamknięta kasa

with Brak komentarzy
73 km
Pobudka o 8:00. Szukam informacji o pomocy technicznej do roweru, ale recepcja jeszcze zamknięta. patrzymy z podziwem jak kilka minut po ósmej tuż obok startuje rodzina z trzema dziewczynkami. My tym razem wyjątkowo sprawnie zwijamy się już o 9:30. Recepcja nadal zamknięta więc mieliśmy nocleg za darmo. Marta ma zapakowane duże sakwy, a ja wypchane przednie i śpiwory z tyłu.

Jedziemy do Blois

w poszukiwaniu serwisu rowerowego.

Jest niedziela, wszystko zamknięte. Trafiamy na targ w centrum miasta - rozpoczynają się wyprzedaże. Jemy śniadanko na ławce, na szczęście boulangerie z ciasteczkami jest czynna.

Postanawiamy zobaczyć zamek, tuż obok jest Dom Magii i spektakl rozpoczyna się za chwilę o 11:15.
Wysyłamy dzieci same, a ja z Kasią jedziemy do biura informacji turystycznej po pomoc. Bardzo miła pani dzwoni po serwisach rowerowych czy ktoś może wymienić mi bagażnik. Jest! Lecę, błądzę, mimo że mam dokładny plan. W serwisie miły pan wymienia mi bagażnik za 22 euro.
Wracam szczęśliwa na zamek. Dzieci już skończyły zwiedzanie Domu Magii - podobało się.
Przepakowujemy się i idziemy zwiedzać zamek.

Jest bardzo ciekawy - każde skrzydło jest w innym stylu architektonicznym - gotyk promienisty, renesans i klasyczny.

Pomieszczenia ciekawe, klatki schodowe imponujące - wszystko białe i chłodne w przeciwieństwie do piekarnika na zewnątrz.
Ruszamy o 15:40 do zamków

Beauregard i Cheverny.

Niestety błądzimy solidnie. Do Beauregard nie wchodzimy, bo trzeba wykupić bilety również na zwiedzanie wnętrz, a chcieliśmy tylko do parku.

Do Cheverny dotarliśmy dwie minuty po zamknięciu kas i nic nie pomogły moje prośby. Szkoda, bo chciałam dzieciakom pokazać psiarnie.

Jedziemy dalej. Upał niemiłosierny, Chaumont-sur-Loire widzimy tylko od strony rzeki.

Gnamy do

Mosnes

i do parku linowego Fantasy Forest. To okazuje się porażką - mimo, że tam, zgodnie z ulotkami, ponoć miał być camping, wszystko jest zamknięte.
Na szczęście niedaleko znajdujemy mały camping, gdzie miła pani przyjmuje nas z otwartymi ramionami. Jest 22:30, szybko się rozbijamy, prysznic i spać. Fantasy Forest jutro również będzie zamknięte - we Francji sezon zaczyna się pierwszego lipca...

Fantasy Forest w Mosnes www.fantasyforest.fr, uwaga na kalendarz (calendrier)
camping, na który trafiliśmy był chyba przynależny do Fantasy Forest - znajdował się przy Loarze
Zwiedzanie Chateau Royal de Blois 9,50 dorosły, 4 euro dziecko 6 - 17 lat
Maison de la Magie (Dom Magii) www.maisondelamagie.fr dzieci 6-17 lat 5 euro, dorosły 8 euro, spektakle godz. 11:15, 15:15, 17:15