Jak promować własną działalność biznesową i blogową w Internecie?

with Brak komentarzy
sobota, 24 października 2015 r.

Wykład Uli Phelep na Festiwalu Pregressteron

W sobotę byłam na wykładzie jednej z najbardziej cenionych polskich blogerek uczących kreatywnego marketingu i promowania bloga w sieci. 

W dzisiejszych czasach ludzie zarzucani są informacją i propozycjami z każdej strony – jeśli nie pozostajesz z nimi w regularnym kontakcie (który daje właśnie Internet), zapominają o tobie. Promocja online, to również najlepsza droga do budowania własnej marki biznesowej, przedstawiania siebie jako eksperta i przyciąganie wartościowych klientów, gotowych kupić nasze produkty i usługi. Bez marketingu nikt nie będzie wiedział, że twój biznes czy blog istnieje.

Podczas wykładu dowiedziałyśmy się od czego warto zacząć, gdzie przebywać, za co płacić, a za co nie – by być widocznym i budować swoja markę. Ula mówiła m.in. o: tworzeniu własnej strony/bloga, o mediach społecznościowych, promocji poprzez video, webinarach, email marketingu, grupach wsparcia oraz proponowaniu darmowych "próbek" własnej działalności (darmowe ebooki, mini-kursy, zniżki, itp.).

Ula mówiła jakie narzędzia stosuje, żeby zwiększyć możliwości dotarcia do klienta, zwracała uwagę na korzyści z udostępniania klientom darmowych treści przez posty blogowe, e-booki, mini-kursy, filmiki video, podksty i webinary - wszystkie one pomagają budować własną bazę adresów mailowych, które z kolei dają możliwość dotarcia do klienta z naszą ofertą płatną. Ula podała nam podstawowe reguły obecności w internecie:

  • najważniejsza jest treść, czyli ta unikalna wiedza, którą możemy dać klientowi
  • regularność - czy to wpisów blogowych, czy informacji przesyłanych mailowo przez newsletter, czy wpisów na portalach społecznościowych (tu już trzeba być obecnym czynnie 1 - 2 razy dziennie!)
  • kontakt z klientami - czyli odpowiadanie na komentarze i pytania, korzystanie z możliwości spotkania, rozmowy, czatu czy webinaru
  • cały czas trzeba się uczyć - trzeba się rozwijać i ciągle oferować coś nowego, inaczej, skuteczniej

Po wykładzie był czas na zadawanie pytań i odpowiedzi Uli.

UP Kreatywny Marketing

Ewa